Houman Sebghati

Houman Sebghati - vad skön man e


[intro]
Black, nubian powa. African, grace that i speak

Amore
Vem orkar bry sig längre? Folk dom har inga liv,
och när dom inte har några liv, då börjar dom snacka om andras.
Sverige de' e ett bra land asså, light trevligt asså,
alla jävla svartskallar dom klagar, sen A-kassa, sociala, jobba svart,
sen köpa 316, efter det baxa M3-backspeglar och M3-märke.
Hehe, turkar asså, amore.
Turkar dom kan fan jobba 18 timmar i sträck,
det är tur att turkar finns om man tänker grill och kebab asså.
Fast grill kebab går fan inte att jämföras med en folkets på Söder,
riktig jävla shish kebab med ris och pommes frites,
dom araberna är bra duktiga...
vid lunch får man hälften av vad man får på normala stora portioner på andra tider
skojare, trevliga skojare.
Några andra som jobbar som djur det är fan kurder,
köra taxi i 70 dygn med nån annan svartingar.
Man kan undra hur fan vissa orkar slå sönder sina tjejer när dom väl har kommit hem sen?
Män som slår kvinnor har ju fan fel i huvet, så enkelt e're asså...
Man kan tänka; okej en eller två bitch slaps på nån kaxig horre ute på krogen,
men slå sin tjej eller nåt, typ den man älskar, då e're... bögvarning.
Varför, varför slå sin tjej? Ah, kanske för att man innert inne vill ha en penis i erektus.
Men de' e från ett psykologiskt perspektiv,
jag vet eftersom jag pluggade skiten på Komvux nu i våras,
MVG kompis... skön ja' e.

Irani, amori, salvadori, telefoni, mamori, irani.
Jag kan fatta varför en del kollar snett på vissa iranier,
präktiga fjoller vad ska man säga, djursholmsiranier dom e sitt eget släkte,
det är bara att acceptera, lite halvt kuni! Stötte på en sån på en danderydsmack
han hade en skön bil, skön frisyr men visste typ inte var tanklocket satt,
MEN FRÅGA PAPPA LEN!
Nej det är svårt med bil du vet...
"Personerna måste ju ratta genom att fordonsinbrottilera 1997,
ledde ju fan i sin tur till en överlägsen teknik i allgöra,
man e fan bäst i allt asså, tackprata bäst i Sverige till exempel.
Naaah det är skönt att man lagt skiten åt sidan för ett tag,
groova rhymes har man ju alltid kunnat skaka fram,
men hittills har det varit rätt lamt på den fronten,
man känner att flowet börjar bli skarp asså
Jag säger så här; ge mig en "So blue" öh, Collin o Webb öh,
nåt i den stilen, ska ni få se på arbete värre än södra länken."

Amore...
Houman Sebghati en wannabe kändiss,
but I'm above like a tower, som min vän Magro sa en gång.
Ye 'kej, så e're, förorten de' e en plats full av pingviner,
förstå va' jag menar, innerstan de' e för mycket trafik å sånt, för lite svartskallar också,
det går inte att hitta en enda affär med polsk cola 2-liters å säljer turkfrön.
Men det duger väl som "de' där så att säga, om man bor inne i stan
å florerar på dom pitoreska gatorna som slingrar sig gata upp och gata ner."
Livet e enkelt, egentligen, ni som har hört min låt "En plats i världen", ni kan förstå
de, de e helvetet, paradiset, det gäller bara att hitta paradiset på det sättet man kollar.
Typ som jag var förr i tiden, allt var skit för mig, sen Fredde sa en sak som var sann,
han sa till mig; "ett glas som till hälften är fullt av vatten ser alla andra som halvfullt,
du ser det som halvtomt."
Man får akta sig asså, ta sig ur skiten så fort det går, lyssna på dig själv,
fast det e sant, vem tackar nej till några hundra millar sådär,
några hundra laxar till släktingar å vänner, sen ciao bello, hasta la visto, amore.
Tror du inte att jag vet att du som lyssnar, jag vet att du kissar i duschen,
och om du inte gör det så luktar ditt bajs, det luktar bajs.

Sverige de' e fett nice, men svennar dom kan va' sådär gulliga,
asså det går inte att förklara.
De bara "löhlöhlöh... fitter, fitter e fitter, fetter fitta, höhö."
Man blir bara CP man tänker på det, äh de soft asså...
Fitter, fitter, fitter, fitter, fitter, jävla fitter asså.
Jag känner en snubbe, han heter Karim Göransson,
tänk dig Karim Göransson, då e man fan svensk svartskalla asså, vilket jävla öde.
Hahaha, jag vet ett värre öde alltså, adopterad habesh,
då snacka om identitetsproblem, ring Polia.
Ioförsig, riktigt öde, det e typ å åka till Iran å operera näsan å sådär,
folk frågar mig varför jag gjorde det, a jag vet inte, svag bög liksom, jag vet inte.
Ett offer för den västerländska kulturen,
ioförsig går varannan människa i Teheran runt med bandage på näsan.
Ja, jag e näsa, jag e lök, jag e äcklig turk, men en sak har jag insett;
mina föräldrar hade sex, det var så jag kom till.
Min farsa och min morsa gjorde sexination in the nation en kväll,
dom var tillsammans i två år sen gjorde dom skillsmässa,
min morsa gifte aldrig om sig så hon och jag bodde ensamma tillsammans i Hässelby.
Så det jag är från min CP-pappa det e alla sjuka grejer och min passion för att skriva poesi,
från morsan har jag ärvt psykiranska grejer, lite schitzat sådär, men det är nice.
Morsan börjar bli snäll tant på gamla dar och kör zigenarstylish,
hon rensar grovsoprummet en gång i veckan,
hon hittar värsta grejerna eftersom hon bor i Fridhemsplan,
jag har fått både dammsugare och dataskärm av henne.
Farsan är också helt bränd, han bor i Iran, skön han e.

Hiphop hit och hiphop dit, min tolva knäcker, den fucking knäcker,
ändå vägrar dom spela den på P3, jag gjorde VÄRSTA manifestet för å få skiten spelad,
jävla töntar asså, hon hade mage att säga att produktionen var för dålig,
shit den e lätt tyngre eller lika grymt som allt som har släppts i Sverige.
Jag ringde Petter, Timbuktu och ett par till hiphopsnubbar
och bad dom ringa P3 för att snacka vett med dom.
Men folk skiter i, dom e för upptagna med viktiga grejer fan,
så nu vet jag att min karriär e finito, lika bra...
man blir bara kriminell eller missbrukare efter man blivit rapstjärna... de' står i tidningen.
Tidningen e skit fan, man ska inte tro på allt man läser,
media det e en självgödande hycklericirkus där sanningen kommer fram YTTERST sällan.
Sverige åt svenskarna, svenskarna kan vara för självgoda ibland,
balansen mellan ont och gott kan få personer uppehålla.

Amore... amore.
Fan jag har var't alkis asså, slängt spya på folk å grejer.
Jag och Magro brukade dricka så mycket att vi glömde bort texterna,
eller han glömde och jag körde hans, tror det hände en gång i Piteå,
vi hade en back-up av en zinji som var helt ead,
vi sket i våra texter och lät han köra på hey hey-beaten,
vi fick nästan slänga av han från scen för att vi skulle avsluta skiten.
Lämna hiphop och springa 100 yard dashes.

Fatta att dom hellre spelar Topnotch & CK istället för Sebghati,
"Bopobopow bopopobowpow popow", lägg ner asså.
*shh* Äh man har snackat för en hel skiva nu det får räcka, man börjar bli rostig.
Hoppas ni gillar låtarna som e tillsammans med det här,
å gå i frid och ta hand om varandra.
Sköna hälsningar till Fredde, Crippe, Micke och Sampa.
Eh... ah, Magro har ju förlovat sig också, Elinor, ni två nu, grattis.
Pierre och Leslie, Pookie, Johnny, Goran... eh, DJ Jens, DJ Taro, DJ Kojak
eh 165 Mathew, å alla andra trevliga människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback