Tumadre - När man försöker vara hjälpsam

Jag måste bara säga att jag älskar http://tumadre.blogg.se/ den bloggen är helt okej.
hon vann ju en resa grattis grattis.
Och hon ville veta lite mer om Thailand och såhär skrev hon i ett blogginlägg

"Jag är som sagt totalt oerfaren vad det gäller resor och så ska jag åka iväg med två barn... Det kräver planering. Vi måste ordna pass och kolla upp en del saker innan vi kan dra iväg. Jag vet inte ens när det är bäst säsong att åka, om de har konstiga lagar eller seder... En hel del att lära mig alltså innan jag vågar ge mig iväg.

Alla ni som har varit i Thailand;
Tips och erfarenheter önskas!"

Och då kommenterade jag, jag vet ju väldigt mkt om Thailand. Har massa kompisar därifrån, har en halvkusin som bor där tilloch från. Men tänkte bara nämna en sak till henne så jag kommenterade

"Tänk på att barnen kan bli uttråkade ungefär flygresan kan ta 12-13 timmar.
Jag har själv inte varit där, men har en kusin som bor där till och från.
Och drick inte vattnet, diarre och magsjuka kan man få av de, så köp vatten på flaska.
Och om du äter ute se till att inte få is i tex Coca colan eftersom det är ju vatten.
Och salladen ska man inte heller äta för den kan vara sköljd i kranvattnet."

Barn blir lätt uttråkade och det är jobbigt för dom att sitta still i den åldern, har själv jätte små syskon som har kommit hem från El salvador och dom kom hem från Australien för ett tag sen, så jag vet hur det kan vara.
Så svarade tumadre på min kommentar

"Klarar jag av att vara ensamstående,så klarar jag nog av en flygresa med dem. sova, äta och sysselsätta barnen med bokläsning, rita, öppna leksaker inslagna i present osv. det är ju huuuur många familjer som helst som har åkt dit"

Och jag undrar, du ville ha hjälp och jag påpekade en sak, eftersom du själv har ju aldrig flugit eller hur de nu var.
Och vad handlar det om att vara ensamstående? Att flyga och att vara ensamstående vad handlar de om?! Jag fattar liksom inte. Jag vet att det ibland kan vara tufft att vara ensamstående vilket du själv tumadre har skrivit att det inte är, så är det som en liten ursäkt att man är ensamstående då klarar man allt? Min mamma var 18 år när hon fick mig och hon var ensamstående för min pappa stack, så ja det finns många som är det.
nej usch vad sur jag blir på sånt.
/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback