min egna fina pålle

Jag åkte till Öknehult idag tidigt med pappa och Angelica :) Fixade hästransporten osv. Sen drog vi vidare till mitt kära östergötland (dit ska jag fan flytta någon gång i livet)
Sjukt seg bilresa, dels höll mina ögon på att larva sig haha dem ville sova. När vi väl var framme så gick det inte ens på en kvart att lasta Mimmi (jag fick inte ens lasta själv så jag vart lite småsur ingen big deal egentligen men ändå)
Stannade i Kisa ca 10 mins väg från Ökne och kollade hur Mimmi mådde, gud vilken syn! Helt jävla dygnsur, fröken var så nervös att hon svettades liter.
Jag skrittade av henne på gården med 4 hundar omkring mig och Mimmi verkade kunna ta att det kommer springa stora hundar brevid henne.
Jag svampade av henne, då hon hade skit över hela rumpan ikke trevligt. Dessutom hade hon stor matlust vilket inte är så konstigt eftersom hon är en fjording ;) Men skönt att se att hon äter,dricker och går på toaletten.
Vi tog in Wilma (en annan fjording) och Pocahontas (shettis) dem tog vi in i stallet så Wilma fick lukta lite på Mimmi. Och ja lite skeptisk var väl Wilma en annan av hennes sort kanske blir bra.

Sen var det dags att släppa ut henne i hagen, jag gick ganska långt in i hagen så vi skulle undvika bråk mellan Mimmi och Wilma. Men ja Mimmi fick en liten spark och sen sprang hon ifrån Wilma (Wilma springer inte för hon orkar inte haha) och Pocahontas ville vara bästis med Mimmi på direkten. Såg jätte bra ut, dem började beta osv.
Så får vi se hur det går imorron när jag hämtar Mimmi i hagen, om dem är bästisar ;) Anna-Lena hon som äger stallet tyckte Mimmi verkade toppen, fina gångarter osv.
Så det blir nog bra sorry för långt inlägg

xoxo/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback