stallet

Snart bär det av till stallet igen :)
Kan ju berätta att det är väldigt jobbigt att vara ute och gå med en stor fjording i jätte mycket snö i skogen, jag var helt slut efter bara 20 min :| puh vad jobbigt det var men lyckades gå med henne i 35 min sen orkade jag inge mera, så idag ska jag med ut och gå med Mimmi igen då blir det att gå minst 30 min och rida lite :)

Man kan rida ut på Mimmi själv men då måste man vara jävligt bestämd, hon kan få för sig att vända om och då blir hon inte glad om man sätter stopp för hennes planer. Likaså i paddocken alltid bättre att rida där när någon annan med rider där, annars kan hon helt plötsligt tröttna och springa upp till stallet. Så när jag inte har någon annan att rida med så går jag ut och går med henne och försöker rida i åtminstone 15 min själv innan hon tröttnar och blir galen ;)

xoxo/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback