Respekt mot familjen

Sorry men sant.
Jag har verkligen ingen respekt mot min familj, jag skiter fullständigt vad dom tycker. Jag gör som jag vill och beter mig som jag vill. Jag har alltid hört att "Behandla folk med respekt så får du respekt tillbaka"
tss knappast.
Okej jag behandlar folk med respekt. Mina vänner, dom jag inte känner, min slält osv.
Men inte min familj. Men varför inte?! Jo för dom ger mig ingen respekt, aldrig.
Kommer jag hem och säger att jag har ont i huvudet så var lite tysta, så är det alltid nån jävel som ska stå och prata högt, disskutera högt eller varför inte sätta på musik på högsta volym.

Som nu när jag kom ner och sa "Pappa kan inte vi åka och handla godis till Sverige- Ryssland?"
han svarar "nej jag orkar inte. Men du har ju haft hela dagen på dig att cyckla till affären!"
Jag svarar "nej jag har jobbat, och sovit för jag har ju ont i huvudet"
och då lägger min mamma i sig "hahaha som vanligt. Du hjälper ju aldrig till här hemma!!!"
Och jag svarar med ett fult ord tillbaka. Och försöker räkna till 10 så jag inte säger ett ännu fulare ord till henne!

Det är så kul att min mamma ser allting jag gör tydligen missade hon att jag damma av bokhyllan, diskade och städade toaletten. Man blir ju så glad över att höra "Du hjälper ju aldrig till här hemma!!!"
Nej då får de vara, nej jag kommer inte hjälpa till, jag får ju inte ens ett tack.
Och min mamma läser min blogg och min syster med, så varsågod läs på bara ;) Respektera mig så börjar jag respektera er.

/N


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback