döden

Döden är nått jag tänker på ofta, jag är livrädd för döden men samtidigt inte. Jag vill inte att någon nära mig ska dö, men ändå är jag själv nyfiken på döden. Vad kommer hända? Gör det ont? Kommer nått ens hända? Massor med frågor.

Ett minne gör så äckligt ont, det var när min gammelmormor gick bort för ca 2 år sedan, jag stod min gammelmormor väldigt nära. Beundrade henne verkligen. Hon kunde allt. Så gammal men ändå så frisk. Aldrig nått gnäll!
Det som gör så ont i mig är att man inte hann säga hejdå till henne, helt plötsligt ringde telefonen vid 21.00 på torsdagens kvällen och mamma berättade att hon hade gått bort. Jag grät inget, har nog inte gråtit nått. Grät på begravningen för då gick allting in. Att hon var borta.
Det gör så ont att man inte ens hann och säga hejdå, visste inte att hon blev sjuk, hon åkte in på sjukhus och alla vi trodde verkligen att hon skulle bli bra. Att det inte var nått allvarligt.

Jag, mamma, min gammelmormor och Vanja. På hennes 90 års kalas
xoxo/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback