Djurplågeri

Jag älskar djur mer eller mindre. Jag har ingen djurmänniska som sitter med 12 katter, men jag har en hund och håller på med hästar. Men djur kommer alltid att finnas i mitt hjärta.

En sak jag inte fattar är djurplågeri, vad är grejjen med det? Jag hatar att höra ordet djurplågeri för det svider så mycket för mig, jag fattar inte hur man kan göra illa ett djur. Jag börjar gråta om jag ser filmer med djurplågeri det räcker med en spark mot ett djur och jag bryter ihop. Jag tycker djurplågeri är ett viktigt ämne, för i andra länder så är det tillåtet att slå sina djur eller göra nått psykiskt mot dom. I Sverige vet jag faktiskt inte om man får nått straff för djurplågeri... Det måste jag kolla upp!
Jag såg engång på Insider jag var kanske 11 år eller nått, satt och kollade och jag har aldrig mått så jävla illa som jag gjorde då, det var kossor i Sverige som stod med koskit upp till öronen, det var aldrig någon som mockade och djuren mådde jätte dåligt. Fick knappt gå ut och fick knappt någe mat och det låg döda kalvar i ladan. Mamma bytte kanal. Men det lilla jag såg gjorde så ont i mig, jag låg och tänkte på det ofta. Min första tanke var "va var det verkligen i Sverige? Gjorde vi så här i Sverige?"  Ja en del människor är sjuka.

Jag sökte lite nu på Internet efter djurplågeri hittade en äcklig film, fast jag vill inte lägga upp den på min blogg. Hittade även en film på Aftonbladet som handlar om kossor och tigrar. I kina brukar djurparken bjuda på en show, man måste köpa en kossa för 1 300:- och sen sätter dom den i en buss i en stor tiger bur och sen öppnar dom bussen och då får en massa turister se en ko som kämpar för sitt liv och blir attackerad av 5 stora tigrar. Barn och vuxna sitter i en annan buss och kollar på detta.... Jag fattar inte hur man kan göra en sådan sak. Jag hade spytt av att sett nått sånt.
Och en del människor bjuder på någon annan show som handlar om att en björn ska dra en bil i människo kläder tex en klänning. Sen sätter dom björnen på en motorcykel och låter djuret åka runt, vem kommer på en sådan sak? "Jag har en idé vi sätter på en björn människo kläder" Vad ska det vara bra för? Inte ett dugg jävla underhållande tycker det är sjukt och vidrigt.
Vad är det med Kina och djurplågeri? När jag sökte på information om djurplågeri kom det upp en massa filmer på hundar och katter som blir dödade i Kina... Och det med korna och tigrarna som står lite högre upp det var också i Kina.
http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=trent_fur&Player=wm
 
Jag vet inte om länken funkar, men om du är känslig så kolla inte på den. Handlar om katter och hundar.
Stoppa djurplågeri!!!!
/N

Kommentarer
Postat av: Roxanna

vad bra! hihi ;)

2008-08-24 @ 01:26:12
URL: http://roxiee.blogg.se/
Postat av: Roxanna

okej vad bra! =) jag tror jag kör på en jag med ;P

2008-08-24 @ 14:55:21
URL: http://roxiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback