Mitt ursprung våga vara dig själv

Juste flera har undrat vart jag kommer ifrån. Och nu har jag tid att berätta :)

Hör och häpna jag kommer från Sverige! Men jag har mitt ursprung från El salvador. Min mamma är helsvensk vilket många har svårt att tro och min pappa kommer från El salvador. Men jag är född i Sverige har aldrig varit i El Salvador skulle gärna vilja åka dit hälsa på släktingar som jag aldrig har träffat. Jag har träffat min farfar och min faster, min farfar träffade jag för 7 år sedan och min faster träffade jag i somras när hon var på besök hos min pappa :) Elisabeth heter hon och jag själv heter Natalie Victoria Elisabeth men jag har aldrig tänkt på varför jag heter Elisabeth men det är efter min faster och det är jag glad över! Det känns väldigt tråkigt att tänka "Jag kommer nog aldrig mer att träffa henne och min farfar" men det kan stämma. Om inte jag åker till El salvador det är inget turistland direkt.
Jag pratar knappt någon spanska kan några fraser och ord så det är jag glad över. Mina småsyskon som bor med min pappa och hans fru pratar lite mer spanska än vad jag gör.

Folk tror att jag kommer från Irak eller Iran. Vilket jag tog som en förolämpning, jag vill ses som svensk. Jag blev skit sur när någon sa "Du hur är det i irak för du kommer väl därifrån?" Vilken förolämning jag blev skit sur verkligen. Jag har alltid velat att vara svensk vilket jag är men jag vill se ut som en svensk. Jag har vänner som kommer från El salvador, Irak, Thailand, Indien, Bosnien, Polen you name it. Men när jag var mindre så gick det bara svenska i min skola och på mitt dagis var det bara svenska barn. Och man kollar på varandra. Hmm nått var fel på mig jag var brun året om, jag hade nästan svart hår och nästan svarta ögon. Ingen såg ut som jag gjorde.
Jag ville så gärna vara riktigt vit i hyn, blåa ögon och ljust hår. Det var min dröm.

I 9.an accpeterade jag verkligen mig själv. Jag tänkte "Bring it on baby jag är brun jag har mörkbrunt hår och nästan svarta ögon. Så säg vad du vill jag bryr mig inte" Jag är stolt över hur jag ser ut, stolt över min pappas bakgrund, jag är jävligt stolt över min pappa som bryter med sin svenska :) och jätte stolt över min pappas efternamn som jag ska byta till.


VÅGA VARA DIG SJÄLV
xoxo /N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback