Au pair Usa

Nu börjar Au Pair jobbet sätta igång. Mycket papper som ska fixas och mycket internet stuffs som ska skrivas in i olika fält. Tänkte först åka självklart med Culture Care men har ångrat mig åker med Skandinaviska Institutet. Och dom ringde mig igår och ville chitchatta med mig :) Och sen den 11-12 jan 2010 så ska jag på interjuv, nu måste jag bara sätta riktigt ingång med körkortet och ta studenten, sen är det bara tuta och köra i Usa. Men mamma måste hjälpa mig lite med Usa papprena, så mycket krångliga ord som man inte riktigt förstår. Jag vill vara ute i god tid, därför började jag med hela den här au pair grejjen redan i agusti, men tänk vad tiden har gått snabbt.
Jag vill ju helst sticka så snabbt efter studenten juni 2010, och därför är det "bråttom" att börja leta familj och sånt. Man måste klicka med den man ska bo med, jag vill ju komma till någon jag tycker om. Någon som jag känner direkt att jag skulle vilja jobba för.

xoxo/N

Kommentarer
Postat av: Ewa

Sv: ja visst är det roligt ;)

2009-03-26 @ 18:27:38
Postat av: Caroline

Hej tjejen!

Vad kul att du tänkt åka iväg som au pair. Jag har precis blivit antagen av Skandinaviska Institute och ska iväg i höst.



Det är bra at vara ute i god tid som du skrev i ett av dina inlägg. Jag kommer att blogga om min tid i USA och du får gärna följa den och ställa frågor om du skulle undra över något. Även vad det gäller allt pappersarbete i början får du ställa frågor om. Har precis gått igenom det och kan säkert hjälpa dig om du skulle ha några funderingar.

Med vänliga hälsningar Caroline

2009-04-07 @ 22:49:40
URL: http://aboutcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback