Mördar hundar

usch jag kommer inte kunna sova ikväll, råkade somna kl 20.00 & vaknade nu! Så nu blire spanska plugg, men jag fattar ingeting alla säger "glosor på sid 50" jag slår upp sida 50 och det är en text & brevid är det långa meningar. Är det dom långa meningarna som är glosorna?! Fattar inget, det heter ju inte glosor då, då säger man ju spanska meningar kort och gott.

Jag blev så arg när jag läste tidningen, det var en advokat och hans lilla knähund Cairnterriern Sigge som var ute och gick när den blev attackerad utav 2 hundar en blandning mellan labrador och bordercollie och den andra hund var en blandning mellan amstaff och terrier ena hunden ska ha munkorg när den är ute och går bland folk. Och den lilla hunden dog utav sina skador. Det är verkligen jätte tråkig och det är tråkigt att sånt händer, men en sak gjorde mig så arg. Det var när han sa "Ja alla kamphundar är mördare, dom är till för att döda" citerade inte hela meningen men det gick u på sånt budskap, han använde mördare & döda.
Men då blev jag så sur, för bara för att en kamphund gör nått så står det "mördarhund" men skulle en golden bita så skulle det väl bara stå två meningar i våran lokala tidning. Man drar alla över en kant, vilket man inte kan göra, har träffat hur många snälla kamphundar och jag lever ju än? Och det gör min hund med. Men min hund höll på att bli biten utav en labrador, men det är ju inget farligt för det är ju ingen kamphund.
Jag vet att man ska försöka att leka "dragkamp" ni vet när man har en leksak och sitter och lekar med hunden, det skulle man tydligen vara försiktig med om man har kamphund. (läste det i en hundbok)

Men jag tycker det är fel att kalla en hund för en mördare, bara för att det har hänt många olyckor med kamphundar dom senaste åren tycker jag inte att man kan kalla hunden för mördare, man vet ju faktiskt inte vilken miljö hunden växer upp i.
 
xoxo /N

Kommentarer
Postat av: johanna - Au pair 2009

jag ska till englewood NJ, 20 min till manhattan =)

2009-03-11 @ 22:32:14
URL: http://yellowladie.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Crazy one

sv; hehe, okej :D

jag lever på kaffe :P

2009-03-11 @ 23:51:43
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: johanna - Au pair 2009

ja som det ser ut nu så blir det ett år =)

2009-03-11 @ 23:54:01
URL: http://yellowladie.blogg.se/
Postat av: Malin Sofia

Tack ska du ha för anmälan. Kan jag ännu få båda eras riktiga namn? :)

2009-03-12 @ 07:25:04
URL: http://mymomentof.blogg.se/
Postat av: Ellie

Jag blev irriterad när han sa "det borde inte finnas kamphundar, det spelar ingen roll vilken husse eller matte dom har, dom mördar så fort dom får chansen" Eller ngt sånt stod det ju. Alltså visst han var arg och ledsen men sådär är inte fallet, jag känner många såkallade kamphundar som är hur gulliga som helst.Sen finns det ju självklart några sjuka jävlar som inte har fått ngn uppfostran ;)

2009-03-12 @ 11:02:33
URL: http://tejk.blogg.se/
Postat av: Sussi

Håller med dig. Hundras spelar ingen roll, det är hundägarna som gör hunden.



Jag förstår inte att så många gillar henne. Hon är kass som porgramledare.

2009-03-13 @ 15:21:38
URL: http://lavica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback