Att inte raka sig

Jag hittade en blogg med en småbarnsmamma som inte rakar sig under armarna och använder inte tex: Schampoo.. Sånt som är vardagen för mig.
Hon använder inte schampoo för att det ska vara bättre för håret, och hon kör nått mojs som hon har mixat ihop själv. Och min tanke är "Varför inte raka sig?" jag har då aldrig sett en tjej med jätte långt hår under armarna, och skulle jag se det skulle jag bli illa till mods, det som är en självklarhet för mig att göra. Lika självklart som att borsta tänderna, man går inte ut oborstad och man går inte ut orakad under armarna.

Och dem som skyller på "tjejer ska inte behöva raka sig under armarna för att killarna vill det, därför rakstrejkar jag" bullshit, jag har ingen kille eller nått sånt men inte rakar jag mig för hans skull. Rakar mig för att jag tycker det är nasty med hår.

Kanske är jag får tjejlig för att förstå sånt?!
xoxo/N


Kommentarer
Postat av: Frida

haha jag håller med dig. Jag rakar mig under armarna och benen för att jag vill det. inte för att min pojkvän tycker att jag ska göra det. Men det är väl egentligen alla människors val att göra de eller inte. men men. äckligt är det. japp.

2009-12-02 @ 12:31:04
URL: http://fridafranzen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback